dinsdag 3 september 2013

Lees Autobiografie

Zolang ik het me kan herinneren, heb ik altijd van lezen gehouden. Toen ik zelf nog niet kon, namen mijn ouders deze taak op zich. Ze lazen dan één van mijn mijn favoriete verhalen voor en af en toe verzonnen ze het verhaal ook zelf.



Toen op de basisschool lees niveaus werden gegeven aan de kinderen, was ik niet een van de beste. Dit vond ik heel erg storend en ik was vastbesloten om beter te worden. Ik herinner me dat ik alles uit de kast haalde om een niveau of 2 omhoog te komen en zo ook de leuke boeken te mogen lezen.

Langzamerhand vond ik mijn weg van de plaatjesboeken naar de YA fictie in de bibliotheek. Aan het einde van de basisschool las ik erg veel. Ik ging wekelijks naar de bibliotheek en haalde het maximaal aantal boeken. Deze gewoonte ging helaas verloren toen ik naar de middelbare school ging.


Vorig jaar ben ik weer begonnen met lezen, en heb er in totaal meer gelezen dan in het eerste en tweede jaar bij elkaar. Ook ben ik begonnen met het lezen in het Engels, omdat ik het gevoel heb dat vertaalde boeken in de originele taal veel interessanter zijn.

De boeken die ik de laatste tijd heb gelezen zijn onder andere: Inwijding en Opstand van Veronica Roth. Verschillende boeken van Classandra Clare. The Fault in Our Stars van John Green. Ook heb ik Matched, Crossed en Reached gelezen van Ally Condy. De laatste tijd heb ik niet veel Nederlandse boeken gelezen maar ik heb wel altijd genoten van de boeken van Mel Wallis de Vries.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten